Keress minket

Ha kérdésed van, vagy küldenél valamit:

info@retrolegends.hu

Címkék

30-as évek (1) 40-es évek (1) 50-es évek (12) 60-as évek (15) 70-es évek (21) 80-as évek (34) 90-es évek (20) Adomány (1) ajándék (1) Ajándék (1) Akrosztichon (1) állatkert (1) Aradi 13 (1) argó (1) árvíz (1) autó (3) baki (1) Balaton (2) Bálint Ágnes (1) Bay Éva (1) bennszülött (1) beszéd (1) bikini (1) Bodrogi Gyula (1) bor (1) Bőzsöny Ferenc (1) Brezsnyev (1) Budai Ifjúsági Park (1) bűvész (1) ceruza (1) cibetmacska (1) COCOM-lista (1) cola (1) Csúzli (1) Déli harangszó (1) Delta (1) Dévényi Tibor (1) diavetítő (1) diplomata táska (1) Donald rágó (1) Edison (1) egyéb (10) étel (3) étkezés (1) F4 objektum (1) Felüljáró (1) festmény (1) Film (1) filmek (1) fizika (1) Foky Ottó (1) Forradalom és szabadságharc (1) fröccs (1) fürdőruha (1) gasztró (4) Gát György (1) Görbe Nóra (1) Grätzer József (1) gyerek (4) Gyűjtés (1) Halló (1) Hamrák János (1) Hangalámondás (1) Három kívánság (1) hatos (1) Hétzenés óra (1) hullámvasút (1) Ifipark (1) irodalom (1) Isaura (1) játék (8) Jávor László (1) Jedlik Ányos (1) Kacsintós pénztárca (1) kaland játék kockázat (1) kantin (1) Karácsony (1) Karinthy Frigyes (1) katona (1) kávé (1) képlopás (1) kilences (1) kisföldalatti (1) Kisvakond (1) Ki mit tud (1) Koccintás (1) kóla (1) könyv (2) kőoroszlánok (1) Kopi Luwak (1) Kosztolányi Dezső (1) közmondás (1) Kudlik Júlia (1) kultúra (44) Kvarcóra (1) Lacikonyha (1) Lánchíd (2) lángos (1) lecsó (1) legendák (25) Lego (1) Linda (1) lottósorsolás (1) Lukács Fürdő (1) mamut (1) Marx tér (1) medve (1) menedzserkalkulátor (1) menza (1) MEV (1) mikrochip (1) Mikroelektronikai Vállalat (1) Moncsicsi (1) Moszkvics (1) műkincsrablás (1) Műsor (1) műszaki (17) Nagygéc (1) Nándorfehérvári diadal (1) NASA (1) Négercsók (1) Nyár nyár nyár (1) Nyugati tér (1) optikai tuning (1) otthonka (1) Öveges József (1) Pécsi Ildikó (1) pedálos Moszkvics (1) Playmobil (1) Puskás Tivadar (1) Rabszolgasors (1) Rádió (1) Rakéta porszívó (1) Rákosi-bunker (1) Repülős Gizi (1) retró (17) Rodolfo (1) Rodolfo bűvészdoboz (1) Schenk (1) Seress Rezső (1) Sicc (1) Sokol (1) sör (1) sorozat (1) strand (3) szaloncukor (1) Szamos (1) Széchenyi Fürdő (1) Szecska (1) Szépművészeti Múzeum (1) Szerednyey Béla (1) szinkron (1) szleng (1) szóda (1) szódavíz (1) Szomorú vasárnap (1) Szomszédok (1) szórakozás (34) takarékbélyeg (1) Tamagocsi (1) Tamagotchi (1) tehetségkutató (1) Telefon (1) telefonhírmondó (1) Tévémaci (1) Tibi bácsi elintézi (1) toll (2) Tolvajok királynője (1) történelem (18) Történelem (1) Trabant (1) tuning (1) TV műsor (7) Tv sorozat (1) utca nevek (1) úttörőtábor (1) Várhegy-alagút (1) vicces (1) vidámpark (1) Vörösmarty Mihály (1) Zdeněk Miler (1) zeppelin (1) Címkefelhő

Kérjük, nyomd meg a Tetszik gombot

Átírták a történelmet a földalatti átadása miatt?

2013.11.23. 07:59 -pity-

Egy régi legenda úgy tartja, hogy a honfoglalás 1000 éves évfordulójára átadni tervezett földalatti munkálatai komoly csúszásban voltak. Az már tisztán látszott, hogy az 1895-ös évben a kisföldalatti nélkül kell majd megünnepelni a magyarok bejövetelét.

foldalatti.jpgAz 1896-os millenniumi földalatti vasút

A korabeli városatyák, illetve az állásukat féltő politikusok, hogy szégyenben ne maradjanak, úgy gondolták, hogy csavarnak egyet a dolgon. Ha a hegy nem megy Mohamedhez, majd Mohamed megy a hegyhez, ami jelen esetben azt jelentette, hogy ha a földalatti átadását nem tudják a jubileum időpontjához igazítani, hát majd a honfoglalás dátumát igazítják a földalatti megnyitásához. Így lett, hogy a város alatti vasút átadása miatt a magyarok bejövetelének hivatalos időpontja 896 lett az addig elfogadott 895 helyett.

Eddig a legenda. A múlt-kor történelmi portál szerint a munkálatok megkezdése előtt az Akadémia állást foglalt a honfoglalás időpontja tekintetében. A szakvélemény az eseményt 888 és 900 közé tette. Ezt követően a kormány az 1892. évi II. törvénycikkében az 1895-ös évet határozta meg a budapesti nemzeti ünnepségek megrendezésére. Egy évvel a kihirdetés után körvonalazódni látszott, hogy a munkálatok nem fognak befejeződni 1895-re, így a honfoglalás megünneplését egy évvel későbbre csúsztatták.

Mint az a fentiekből kiderül, nem a történelmi dátumot tolták arrébb őseink, hiszen az Akadémia állásfoglalása szerinti időintervallumban maradtak, hanem a millennium megünneplését halasztották egy évvel későbbre (magát az eseményt, s nem az időpontot ünnepelték). Ma is elfogadott nézet, hogy a honfoglalás nem igazán köthető egy konkrét időponthoz, azaz a magyarok nem 896. június 2-án délelőtt 11-kor érkeztek a Kárpát-medencébe, hanem a bevándorlás egy hosszabb folyamat volt.

Végül, hogy visszakanyarodjunk egy kicsit a millenniumi földalatti vasúthoz is, néhány érdekesség a sárga vonatról. 1896. május 3-án maga Ferenc József nyitotta meg a vonalat, mely Európa első motorkocsis üzemű földalattija volt (bár Londonban előbb volt ilyen típusú közlekedés, azonban azok a kocsik kezdetekben gőzhajtással működtek). Eleinte a budapestiek földalatti villamosnak hívták a járművet, s bár az ezeréves jubileumra készült, a millenniumi jelzőt sokáig nem használták.

Forrás, fotó

Csatlakozz hozzánk a Facebookon!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.